Nová generácia zdvižno-posuvných systémov MasterPatio so stavebnou hĺbkou 180mm ponúka všetky riešenia napojenia na fasádu a kontinuálne systémové napojenie konštrukcií, dokonca integrované otváravé prvky vložené (napr. MasterLine okná) do systému ako aj tmelených spojov sklo na sklo pre konštrukčné výšky až do 3,7m vhodné pre pasívne stavby s minimalistickými pohľadovými šírkami rámov 33mm a štíhleho krídla s pohľadovou šírkou iba 87mm.
Systém MasterPatio ponúka mnoho možnosti zasklievania, zvýšené tolerancie pre výrobu a montáž, bezbariérový detail prahu, zapustené integrované zámky v ráme.
Stredový stretávací profil o šírke 87mm môžeme zredukovať do verzie Slim Chicane s iba 50mm pohľadovou šírkou, čím maximalizujeme pomer priehľadnosti konštrukcie a celkovo novým systémom redukujeme odpad na použitý materiál čím znižujeme emisie CO2. Skryté integrované patentované zamykanie dodáva systému eleganciu a čistý vzhľad vrátane krycích profilov.
Výber dizajnu kovania od luxusných až po štandardné v jednotnom dizajne kľučky pre okná, dvere aj posuvné systémy v identickej povrchovej úprave ako rámy profilov sú nekompromisne vhodné pre rezidenčné stavby a aj náročnú klientelu.
Vysoké odolnosti proti poveternostným vplyvom pre vysoké budovy, veľké rozmery zasklenia, minimálne pohľadové šírky, minimálna údržba a jednoduché ovládanie pre užívateľa, kompletný systémový detail pomáhajú vyriešiť veľa štandardov a požiadaviek bezrámovej architektúry týmto riešením.
MasterPatio vyrobený z hliníkových profilov s PTM umožňuje výrobu posuvných dverí pre duorail aj jednokoľajové posuvy a vždy rovnaké profily krídla. Podľa zvoleného typu posuvných dverí sa menia iba profily vonkajšieho rámu.
PTM – prerušený tepelný most
Profily sú vybavené recyklovanými pásmi vyrobenými z polyamidu 6.6, ktoré sú vystužené sklenenými vláknami (min. 25%). Šírka týchto izolačných pásov PTM je 40 mm. Profily sú rozdelené tak, že izolačná zóna je rozdelená do niekoľkých komôr. Horný a spodný profil majú dvojitý tepelný most (2 x 40 mm).
Vertikálne bočné profily majú jeden prerušený tepelný most 28 mm alebo 41 mm v závislosti od zvolených profilov alebo konfigurácie. Profily krídla sú vybavené lištou v tvare písmena U 41 mm so zabudovaným blokovacím mechanizmom a kolieskami. Na zlepšenie tepelného výkonu sa používajú ďalšie plastové profily.
Tieto plastové profily sú vyrobené z ASA (akrylonitril-styrén-akrylát). Drážky z hliníkového profilu sú počas montáže mechanicky zúbkované. Spojenie je zabezpečené vzájomným valcovaním profilových drážok. Izoláciu profilov („zalisovanie“) vykonávame vždy ako dodávateľ systému. Počas procesu je zabezpečená automatická kontrola kvality.
Drenáž
Centrálne uzamykací systém tvorí uzáver medzi dvoma krídlami. Toto stretnutie jedného z dvoch posuvných krídiel, ktoré sa spolu zatvára, sa vytvára pomocou plastových zámkových profilov, ktoré sa zaskrutkujú k profilom krídla skrytými upevneniami. Každý plastový profil má 2 posuvné tesnenie, ktoré zaisťuje robustné utesnenie. Uzáver je navrhnutý tak, aby absorboval toleranciu +/- 3 mm. Tesnenie pod stretávacím blokovaním je vyrobené pomocou EPDM bloku vstrekovaného silikónom. Tesnenie v hornej časti blokovania sa vytvára pomocou tesniaceho kusu vyrobeného z EPDM, na ktorý sa nalepí textilné tesnenie. Toto tesnenie je nalepené a zaskrutkované.
Všetky posuvné dvere musia byť vybavené drenážnym systémom v spodných koľajniciach pevného rámu a krídla a vo vodorovných T-profiloch, ktoré umožnia aktívne odvádzanie vody zo systému. Odtok suchej zóny je chránený krytom s membránou, ktorý zabraňuje prieniku vetra. Voda by mala byť z mokrej zóny evakuovaná čo najrýchlejšie a drenážne otvory by mali byť zakryté krytmi bez membrány, aby mohla vytekať voda.
Otváranie/kovanie
Keď sa krídlo zdvihne, zabráni sa tým otieraniu tesnení o profily pri otvorení dverí. Spätný manéver sklopí krídlo bez ohľadu na to, v ktorej polohe sa nachádza, a preto umožňuje blokovanie krídla vo ventilačnej (otvorenej) polohe. Ak sú dvere zatvorené, mali by byť vždy kvôli bezpečnosti zaistené v uzamykacích bodoch.
Pre hmotnosti krídla do 250 kg stačia dva vozíky, pre 400 kg by mali byť nainštalované štyri vozíky. Dvere sa zamykajú bezpečnostným cylindrickým zámkom s najmenej 2 uzamykacími bodmi, pre zvýšenú bezpečnosť a odolnosti ich však možno zvýšiť na 4. Uzamykacie body sú namontované na zámku v krídle.
Uzamykacie púzdra sú inštalované v drážke na vonkajšom ráme. Drážka medzi uzamykacími integrovanými púzdrami je pre lepšiu estetiku vyplnená plastovým U-profilom. Zámok je zakrytý plastovým profilom, takže ho nie je vidieť pri otvorení dverí. Uzamykací mechanizmus má rozsah nastavenia +/- 3 mm.