Termín ukončenia prvej etapy modernizácie bratislavskej Dúbravsko-Karloveskej radiály opäť presunuli, tentokrát na 17. novembra. K oneskoreniu ukončeniu tejto etapy dochádza už po druhýkrát, podľa pôvodného plánu mali prvú etapu ukončiť 27. septembra, koncom augusta oznámili predĺženie do konca októbra.

Ani najnovší termín, 17. november, nie je podľa magistrátu istý. Ukončenie druhej etapy modernizácie, teda po Hanulovu ulicu v Dúbravke, by však malo byť podľa pôvodného plánu, teda 20. decembra 2019. Informovali o tom na stránke www.imhd.sk aj v tlačovej správe od bratislavského magistrátu.

Električky by mali až po koniec Karlovej Vsi opäť premávať od 18. novembra. Omeškanie vzniklo po odkopaní celého koľajového spodku radiály, kde našli nové inžinierske siete, ktorých správcovia neboli známi. Agentúru SITA o tom informoval ešte v auguste bratislavský magistrát.

Tieto problémy sa vyskytli na celom úseku od Jurigovho námestia po obratisko Karlova Ves, pričom museli preprojektovať napríklad odvodnenie trate. Ako dnes informoval hovorca Bratislavy Peter Bubla v tlačovej správe, inžinierske siete našli aj v inej hĺbke, v akej ich očakávali.

Zmluvné penále

Ako uviedol magistrát Bratislavy v utorok 1. októbra počas verejného zhromaždenia v Dúbravke, od zhotoviteľa bolo problematické získať aktualizovaný harmonogram prác. Podľa magistrátu je ukončenie prvej etapy 17. novembra otázne.

Hlavné mesto si bude nárokovať zmluvné penále, keďže oneskorenie z dohodnutého konca októbra na 17. november nastáva zo strany zhotoviteľa. „Vo svojom predchádzajúcom vyjadrení primátor mesta tiež pripustil, že mesto bude zvažovať obmedzenie účasti tohto konzorcia firiem v ďalších súťažiach na modernizáciu tratí,“ uviedli na stránke www.imhd.sk.

Bezpečnostné opatrenia

Magistrát ubezpečuje verejnosť, že hlavné mesto dohliada na kvalitu prác a dodržiavanie technologického postupu prostredníctvom stavebného dozoru, ktorým je mestská spoločnosť Metro Bratislava. Problémom na stavbe je však podľa magistrátu nedodržiavanie bezpečnostných opatrení, na čo zhotoviteľa upozorňuje.

Chodci sú v blízkosti staveniska ohrození, problém predstavuje napríklad zlé zabezpečenie výkopov, označenie samotného staveniska či lávky cez stavenisko „pofidérnej konštrukcie“.

Lepšie cestovanie

Druhá etapa modernizácie sa podľa magistrátu začala v predstihu. Problémy s inžinierskou sieťou sa vyskytli medzi Dolnými a Hornými Krčacami. Práce na obnove električkovej trate budú pokračovať aj v roku 2020, kedy predpokladajú aj kompletné dokončenie modernizácie Karlovesko-Dúbravskej radiály.

V pláne v roku 2020 sú ešte dve etapy, prvou je koľajový triangel pri tuleni a druhou je úsek tunel – Jurigovo námestie, v rámci ktorého vybudujú aj prestupný terminál na Molecovej ulici. Poslednú a najväčšiu etapu chcú realizovať od mája do septembra 2020.

Hlavné mesto sa ospravedlňuje svojim obyvateľom za zdržanie prác a zníženie komfortu pri cestovaní. „Veríme, že tento dočasný diskomfort vykompenzuje všetkým cestujúcim rýchlejšie, bezpečnejšie a pohodlnejšie cestovanie verejnou dopravou,“ dodal na záver Bubla.