V rámci projektu Eurovea 2 sa popri rezidenčných a kancelárskych objektoch bude realizovať aj prístavba obchodného centra pri Dunaji.
Po dokončení, ktoré je plánované v roku 2022, narastie Eurovea o zhruba 40 percent plochy na 84-tisíc štvorcových metrov. Obe časti by tak rozlohou mali prekonať aj neďalekú Stanicu Nivy, ktorá je aktuálne vo výstavbe a počíta so 70-tisíc m2 retailu.
Spomedzi ďalších najväčších konkurentov v hlavnom meste má Avion nákupnú plochu bez Ikea okolo 80-tisíc m2, petržalský Aupark 63-tisíc m2, Bory Mall 54-tisíc m2 ,Vivo! presahuje 40-tisíc m2 a Central 36-tisíc m2.
Už nebudú musieť chodiť do Viedne
V rozšírení Eurovey bude mať svoju prvú pobočku reťazec Primark, za ktorým Slováci chodia najbližšie do susedného Rakúska, kde je značka od roku 2012.
Predajňa v bratislavskom nákupnom centre bude na ploche 3 660 štvorcových metrov so sortimentom dámskej, pánskej a detskej módy, doplnkov pre domácnosť a kozmetiky.
„Rozhodnutie módnej značky Primark znamená pre nás veľký úspech a zároveň je to aj významný míľnik pre celý projekt rozšírenia. Som veľmi rád, že si pre vstup na slovenský trh vybral Primark práve náš rozrastajúci sa komplex. Je to prejav dôvery v náš projekt,“ povedal Peter Korbačka, majiteľ Eurovey.
Primark o pláne expandovať na Slovensko hovoril už v minulosti, značka ale rozhodnutie urobila až teraz. Je to v súlade so stratégiou rozširovania siete v regióne, v priebehu budúceho roka plánuje otvorenie aj v Prahe.
Vstup Primarku na Slovensku doteraz brzdil aj nedostatok kvalifikovaných zamestnancov, aspoň tak argumentoval pred časom reťazec. Primark v jednej pobočke zamestnáva desiatky ľudí, ktorí sú zaškoľovaní v súlade s internými normami.
Módna značka vznikla pred 50 rokmi v Dubline, po celom svete má takmer 400 pobočiek. Je symbolom takzvanej fast fashion, teda lacnejšieho rýchloobrátkového tovaru, širokým sortimentom na veľkej predajnej ploche. Vlani dosiahla spoločnosť celkové tržby 7,5 miliardy libier.
„Primark dlhšie hľadal vhodné priestory pre svoju obchodnú prevádzku na Slovensku a sme radi, že náš prvý obchod otvoríme v tomto etablovanom, modernom nákupnom centre. Eurovea je pre Bratislavčanov dôležitou nákupnou aj spoločenskou destináciou a tešíme sa, že už čoskoro ponúkne zákazníkom aj našu úžasnú módu,“ uviedol Jose Luis Martinez de Larramendi, maloobchodný riaditeľ Primarku pre USA a región strednej a východnej Európy.
Po rozšírení 300 prevádzok
Aj keď sa s výstavbou pokračovania Eurovey ešte nezačalo, nákupné centrum s oznámením príchodu Primarku informuje aktuálne o 70-percentnej obsadenosti nových priestorov.
„Hlavnou stratégiou pri obsadzovaní extenzie bolo umiestnenie dobre fungujúcich a stabilných značiek. Zároveň bolo dôležité priniesť úplne nové, výnimočné koncepty, ktoré oživia existujúcu ponuku a na Slovensku ešte nie sú,“ uvádza Eurovea.
Príchod Primarku do Eurovey zastrešila ako agent spoločnosť Cushman & Wakefield. „Tým, že Primark vložil svoju dôveru do lokality a konceptu, sa ešte viac posilní pozícia centra na trhu a prinesie veľké množstvo nových zákazníkov. Potvrdeným pravidlom totiž je, že Primark je úspešný vo všetkých krajinách, do ktorých vstúpil,“ hovorí Cristina Dumitrache, výkonná riaditeľka pre Cushman & Wakefield Slovensko.
Ďalšie značky v rámci rozšírenia zatiaľ Eurovea neprezrádza. Potvrdila, že po dokončení novej časti pribudne v nákupnom centre 100 nových prevádzok, dovedna ich teda bude okolo 300. Viac obchodov nie je v súčasnosti v inom slovenskom nákupnom centre.
V novej časti Eurovea má byť aj veľký food court ako jeden z pilierov ponuky. Majiteľ zároveň rozšíri promenádu pri Dunaji, kde budú nové reštaurácie, kaviarne a verejné priestory, na ktorých podobe sa podieľala architektka Beth Galí.